.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آنالیز کارنامه یکساله استاندار مازندران!؟
آقای استاندار! فریاد مازندرانیها ترجیحاً از ناتوانی شما و تیم مدیریتی شما نیست، بلکه تعرض به سرنوشت تلخی است که در سالهای گذشته محرومیت زردش را به تعبیر رهبری معظم در پشت برگهای سبزش مخفی نگه داشته بود و اینک که ...
آنالیز کارنامه یکساله استاندار مازندران!؟

اگر چه عمر مدیریت ارشد در مازندران کوتاهست و غالباً فرصت کافی به مدیران ارشد جهت تحقق برنامه ها و اندیشه هایشان داده نمی شود، اما با توجه به فرمولها و فنون آنالیز سلسله فعالیتها و نگاه فازبندی شده به یک مجموعه فعالیت، همواره امکان بررسی و ارزیابی واقعی و یا نزدیک به واقعیت یک پدیده فردی یا اجتماعی برای تحلیل گران وجود داشته و دارد!

در فولکلور ایرانی شعرها و حکم و ضرب المثل های زیبائی دیده می شوند که موید همین واقعیت های مشهودند و بطور نمونه می توان به موارد ذیل اشاره گذرا داشت:

مشت نمونه خروار است!

تو گفتی"ف" و من تا " فرح آباد" رفتم!

سر نخ را که پیدا کنیم، تا ته نخ را خواهیم خواند!

خشت اول چون نهد معمار کج / تا ثریا می رود دیوار کج!

سالی که نکوست، از بهارش پیداست / ماستی که ترش است، از تغارش پیداست!

من از آن حسن روزافزون که یوسف داشت دانستم / که عشق از پرده عصمت برون آرد ذلیخا را!

قصه ما و استاندار محترم مازندران، نسخه امروزی همین نگاههای تاریخی است و تقریباً هم می توان با مطالعه کارنامه یکساله خدمتی ایشان، تا ته قصه را خواند که ایشان مثلاً در پایان دومین سال خدمتی خویش، چه کارنامه ای را از خود بجا خواهد گذاشت؟!

کارنامه خدمتی آقای استاندار با توجه شرح وظایف قانونی و نیز عرف های موجود در مقایسه با سایر استانداران گذشته، می تواند از عناوین ذیل برخوردار باشد:

ردیف/ عناوین مواد عملکردی                                                                  نمره کسب شده

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

۱-میزان انجام کیفی و کمی وظایف ذاتی

۲-میزان قدرت هماهنگی اجرائی با مرکز

۳-میزان بکارگیری نمایندگان مجلس

۴-میزان رتبه جذب بودجه ملی برای استان

۵-تعداد کلنگ زنی پروژه های بزرگ اشتغالزا

۶-درصد اجرائی شدن مصوبات سفر هیئت دولت

۷-عزل و نصب شایسته سالارانه مدیران استان

۸-عدالت توزیع بودجه و اعتبارات در سراسر استان

۹-میزان عمل به وعده های داده شده به مردم

۱۰-میزان هماهنگی با نماینده رهبری و ائمه جمعه

۱۱-آمار افتتاح پروژه های اساسی در استان

۱۲-میزان جذب سرمایه بخش خصوصی در استان

۱۳-میزان قدرت احقاق حقوق مازندران و مازندرانی ها

۱۴-میزان قدرت افزایش نرخ رفاه و خدمات عمومی

۱۵-میزان حضور، ارتباط و گزارش دهی به افکار عمومی

۱۶-چگونگی حل معضلات اساسی استان مثل زباله، ترافیک و بیکاری

۱۷-میزان قدرت حسابکشی عملکردی از مدیران ارشد استان

۱۸-میزان تامین گرایش های متنوع امنیت در استان مثل امنیت اجتماعی، امنیت اقتصادی و...

۱۹-میزان قدرت جذب بودجه و اعتبارات استانی و درصد برگشت آنها به خزانه

۲۰-میزان استفاده از قدرت بالقوه چهره های ملی شده و تشکلات مازندرانی مستقر در تهران

۲۱- ......................................................................................................................

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

جمع کل عملکردها                                                                                         نمره نهائی

حقیر راساً نمره ای را برای تیم مدیریتی استان لحاظ نمی کند و آن را به مردم و قضاوت افکار عمومی واگذار می کند و آنچه که من تعقیب می کنم کشف مصداق ها نیست، بلکه درج معیارهایی است که امکان ارزیابی آنها را برای همه تسهیل می سازد!

بلاتردید باید اعتراف کرد که جناب آقای مهندس طاهایی و تیم مدیریتی ایشان با کمترین حاشیه و حضور مصرانه در متن فعالیتها، دارای کارنامه قابل قبولی بوده و فارغ از هرگونه اغراق و یا سیاه نمائی، از تیم های قبلی مدیریتی دوره اصولگرایان بهتر عمل کرده و نمره قبولی گرفته اند!

اما نکته مورد نظر ما قبولی و یا همان موفقیت حداقلی نیست، بلکه ما در تکاپوی دریافت معدلی مطلوب برای جبران خلاء ناشی از نمرات پائینی هستیم که مازندران در دوره های گذشته دریافت کرده و خطر مشروط شدن آن را تهدید می کند!

آموزش، فرهنگ، رسانه ها، صنعت، معدن، کشاورزی، دامداری، جنگل، صیادی، باغداری، صنایع دستی، گردشگری، میراث فرهنگی، خدمات و رفاه، عمران، شهرسازی، ترافیک شهری و جاده ای و گزینه های متعدد دیگر، مظاهر عقب ماندگی ما هم در مقایسه با سایر استانها و هم در مقایسه با نیازهای استان محسوب می شوند و واقعاً دلخوش کردن به نمره های قبولی حداقلی، عاقلانه به نظر نمی رسد!

حالا اگر با این نگرش به عملکرد یکساله استاندار محترم و تیم مدیریتی ایشان بنگریم، به سرعت در می یابیم که چرا سطح انتظارات ما از مدیران ارشد استان تا این اندازه بالاست و اینکه چرا تا این حد تعجیل داشته و سیری ناپذیریم؟!

بنظر حقیر عملکردهای استاندار محترم و تیم مدیریتی ایشان در برخی از زمینه ها قابل قبول و یا قابل اغماض محسوب شده و در برخی دیگر از موارد قابل تامل می باشند و بطور جدی بایستی در جهت مرتفع نمودن موانع و نتیجه گیری مطلوب اراده کرد.

امروز مازندران در ردیف استانهای محروم از بیکاری و کم درآمدی رنج برده و خدمات شهری و رفاهی مازندران ناچیز است و در مقایسه با استانهای برخورداری همچون اصفهان و خراسان، مازندران قابل ترحم است و این اصلاً در شان استانی که در گذشته های نه چندان دور همتای آنان محسوب می شد، خوب نیست، ضمن اینکه ما استان پراستعدادی هستیم و در هر یک از زمینه های توسعه قابلیت های لازم را برای رشد و نمو همه جانبه داریم و این مسئله زمانی غیرقابل تحمل تر می شود که ببینیم استانهای درجه چندم گئشته مثل سمنان و کرمان و غیره نیز فرسنگها از دامنه نشینانی چون ما فاصله گرفته و قله پیمائی را در عرصه توسعه تجربه می کنند!

آقای استاندار! فریاد مازندرانیها ترجیحاً از ناتوانی شما و تیم مدیریتی شما نیست، بلکه تعرض به سرنوشت تلخی است که در سالهای گذشته محرومیت زردش را به تعبیر رهبری معظم در پشت برگهای سبزش مخفی نگه داشته بود و اینک که می خواهند برای نسل امروز کاری بکنند، متوجه این ضعف زیربنائی شده اند!

من هم قبول دارم که شما سوار بر خودروی فرسوده و قراضه مازندران، از سرعت مطمئنه برخوردارید، اما بحث ما لزوم تغییر این خودرو و جایگزینی خودروی مناسب با جاده توسعه و نزدیک شدن به سرعت استاندارد و قابل رقابت با سایر خودروهای مدرن است، چرا که اگر امروز کاری صورت نپذیرد، مطمئناً فردا دیر است!

صادقعلی رنجبر-عضو هیئت علمی دانشگاه


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نعمتی 25 آبان 1389
با سلام خدمت جناب آقای رنجبر و مدیران محترم سایت
خدمتتان عرض کنم تنها با آمار و ارقام نمیتون مدیریت کرد و یا با ارائه دستورات بی اثر نمیتوان رفع مسئولیت کرد ... برادر عزیز با تعغیر مدیریت پی در پی مشکلات استان و بلاخص معضل بیکاری که در سایه کشاورزی دقیقا از دید مسئولین پنهان مانده حل شدنی نیست بلکه یک روزی باید جوابگوی اعمال و عدم استفاده از اختیاراتمان جهت مشکلات مردم نزد خداوند باشیم . امید است بجای قیاس مشکلات را عنوان کنید و پیگیری نماید تا مشکلی از مشکلات مردم حل شود. انشالله
نا شناس 25 آبان 1389
آقاي رنجبر سلام اصلا معلوم نبود اين كارنامه عملكردي بود، تعريف از استاندار بوده يا انتقاد از شخص اقاي طاهايي، چرا موضوع را باز نمي كنيد و به صورت كارشناسي شده سرفصل ها را بررسي و تجليل نمي كنيد. اگر از بنده بپرسيد طاهايي در حوزه ارتباط با رسانه ها از كريمي و شفقت بهتر بوده ولي در حوزه عملكردي تنها كارش نوشتن نامه هاي بي جواب به معاونان رئيس جمهور و وزرا بوده است.
لبیک ساری 26 آبان 1389
سلام
عملکرد پدر عزیزمان آقای طاهائی نسبت به استاندارهای دیگر در جایگاه رفیع و محترمی به چشم جلوه گری میکند که خدمتگزاران قبلی از این فرصتها خود را محروم کرده بودند. من به عنوان نماینده امور بانوان در کارگروه ها که حضور دائمی دارم از هر حیث نسبت به موقعیت فراهم شده ایشان حسن استفاده را برای بانوان استان ابراز کرده و مصوب و تعیین بودجه جهت خودشکوفایی بانوان استان ابراز می نمایند. و حتی یک روز از وظایفشان را هم به برادر ابراهیمی نسپردن. و خود به پی گیری های مشکلات و معضلات دلسوزانه مرتفع می کنند. ایشان بسیار نسبت به مردم خدمتگزار، متواضع و مهربان سیاست ورزی می نمایند. ممنون از پدر مهربان استان خدا حافظ عزت و دینتان باشد. و من الله توفیق.
نا شناس 29 آبان 1389
با سلام - جناب آقای استاندار برای پیشرفت و شکوفایی استان مازندران نیامده اند و کاری هم به این کارها ندارند ایشان برای تکمیل سوابق و حال گیری و عرض اندام غرب مازندرانی ها در برابر حوزه مرکزی ها آمدند و شاید هم برای کاندیدا شدن در دور بعدی نمایندگی مجلس از شهرستان متبوع . به هر حال ایشان هم چند صباحی هستند و جای خودرا به شخص دیگری خواهد داد . در هر صورت ورقه امتحانی ایشان هنوز سفید است و همه می دانند ، دادن نمره به ورقه سفید یعنی چند !!!!

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.099 seconds.